AZastanawiasz się, jak przyciągnąć bardziej ukierunkowany ruch, aby zwiększyć sprzedaż? Google Analytics już dostarcza cennych informacji na temat ruchu organicznego. Wszystko, co musisz zrobić, to przyjrzeć się dokładniej raportom Google Analytics i podjąć odpowiednie działania, aby zwiększyć ruch organiczny i sprzedaż. W tym artykule pokażemy Ci kilka praktycznych wskazówek SEO WooCommerce, które możesz zastosować, aby zwiększyć ruch SEO i sprzedaż.

1. Włącz ulepszone śledzenie e-commerce

Aby zrozumieć, jak ruch z wyszukiwarek wpływa na sprzedaż i przychody, musisz włączyć śledzenie Ulepszonego handlu elektronicznego w swojej witrynie.

Ulepszona analiza zachowań zakupowych w eCommerce

W Google Analytics ulepszone śledzenie e-commerce zapewnia bardziej szczegółowe dane o zachowaniach zakupowych klientów niż tradycyjne śledzenie e-commerce. Gdy jest włączony w Twojej witrynie, zapewnia potężne raporty, takie jak:

MonsterInsights to najlepsza wtyczka WordPress Analytics. Zdobądź to za darmo!
  • Zachowanie zakupowe
  • Zachowanie przy kasie
  • Wydajność list produktów
  • Wyniki sprzedaży

Możesz nauczyć się prostego sposobu na dodanie ulepszonego śledzenia eCommerce dla WooCommerce , bez konieczności kodowania.

2. Użyj wtyczki Yoast SEO

Użyj Yoast do SEO WooCommerce

Korzystanie z wtyczki SEO w witrynie jest niezbędne do optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek i przyciągnięcia potencjalnych klientów.

Yoast SEO to jedna z najlepszych wtyczek WooCommerce do zwiększania ruchu. Pomaga poprawić SEO witryny we wszystkich niezbędnych aspektach. Jest to ten, którego używamy na wszystkich naszych stronach i polecamy naszym klientom.

Yoast SEO pozwala wybrać kluczowe słowo kluczowe na każdej stronie Twojej witryny, a następnie daje sugestie dotyczące jego odpowiedniego użycia na tej stronie. Skupienie się na właściwych słowach kluczowych gwarantuje, że Twoja witryna przyciągnie odpowiednich użytkowników, którzy prawdopodobnie przekształcą się w potencjalnych klientów i klientów.

Możesz dowiedzieć się, jak korzystać z Yoast SEO na swojej stronie .

Dzięki MonsterInsights możesz nawet śledzić skuteczność kluczowych słów kluczowych, które ustawisz dla swoich stron. Więcej na ten temat przeczytasz poniżej.

3. Śledź skuteczność kluczowych słów kluczowych

Jeśli korzystasz z wtyczki Yoast SEO w swojej witrynie, możesz śledzić kluczowe słowo kluczowe ustawione na swoich stronach za pomocą MonsterInsights.

śledź kluczowe słowa kluczowe w Google Analytics, aby uzyskać wgląd w seo e-commerce

Śledząc skuteczność kluczowych słów kluczowych, możesz zobaczyć, która strona radzi sobie dobrze w wyszukiwarkach. Pomaga określić, które kluczowe słowa kluczowe generują większy ruch organiczny w Twojej witrynie. Możesz także uzyskać oparte na danych wglądy dotyczące wybierania kluczowych słów kluczowych w celu zwiększenia ruchu organicznego.

Aby móc śledzić skuteczność kluczowych słów kluczowych, musisz włączyć niestandardowe wymiary w swojej witrynie.

W Google Analytics wymiary niestandardowe są takie same jak wymiary domyślne, takie jak płeć, region, wszystkie strony, źródła odwiedzin itp., z wyjątkiem tego, że tworzysz je samodzielnie. Włączając wymiary niestandardowe, możesz zbierać i analizować dane istotne dla Twojej witryny, takie jak śledzenie głównych słów kluczowych , których Analytics nie śledzi od razu.

Aby uzyskać więcej informacji, dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o wymiarach niestandardowych .

4. Skoncentruj się na kluczowych KPI

Aby zwiększyć ruch i sprzedaż w eCommerce SEO, koncentracja na raportach dotyczących sprzedaży i ruchu organicznego nie wystarczy. Musisz mieć oko na KPI (Key Performance Indicators) swojego sklepu WooCommerce.

KPI to kluczowe wskaźniki, które pomagają Twojej firmie zrozumieć, skąd pochodzą Twoje sukcesy i jakie zmiany musisz wprowadzić, aby zbudować bazę klientów na podstawie wyszukiwarek i innych źródeł ruchu.

Skupienie się na kluczowych wskaźnikach KPI dla Twojego sklepu informuje Cię, czy Twoja firma zmierza w kierunku realizacji celów biznesowych, a także zapewnia, że ​​nie zboczysz z kursu.

Na przykład poniżej znajduje się kilka wskaźników KPI, które musisz śledzić, aby generować większe przychody ze swojego sklepu.

Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj 5 kluczowych wskaźników KPI do śledzenia dla każdego sklepu WooCommerce .

5. Dowiedz się, jak ruch organiczny wpływa na biznes

Chcesz zobaczyć, jak ruch organiczny wpływa na biznes?

Najłatwiej to sprawdzić, zaglądając do raportu kanałów w Google Analytics. Raport dotyczący kanałów można uzyskać, przechodząc do Pozyskiwanie » Cały ruch » Kanały .

raport kanałów

Aby uzyskać bardziej dostosowaną analizę, możesz utworzyć raport niestandardowy w Google Analytics. Raport niestandardowy pozwala tworzyć własne raporty, wybierając wymiary i dane, które definiujesz zgodnie ze swoimi potrzebami. Najlepsze jest to, że raporty niestandardowe oferują większą elastyczność niż raporty wstępnie skonfigurowane, ponieważ w każdym raporcie można wybrać do pięciu wymiarów.

Raport pozyskania klienta

Jeśli nie chcesz tworzyć raportu niestandardowego od podstaw lub potrzebujesz inspiracji, po prostu zaimportuj ten raport niestandardowy na swoje konto Google Analytics . Ten raport w przystępny sposób informuje, które kanały generują największe przychody dla Twojej firmy.

Zawiera kluczowe wskaźniki eCommerce, takie jak przychody,  średnia wartość zamówienia i współczynnik konwersji.

Oto kilka przydatnych raportów niestandardowych dla Twojego sklepu WooCommerce . Aby uzyskać więcej niestandardowych szablonów raportów utworzonych przez ekspertów Analytics, możesz odwiedzić Galerię rozwiązań  Google Analytics.

6. Zrozum intencję słowa kluczowego

Nie każdy odwiedzający produkty organiczne będzie kupował towary w Twoim sklepie.

Zrozumienie intencji każdej organicznej wizyty pomaga dowiedzieć się, dlaczego każdy organiczny odwiedzający jest w Twojej witrynie, dzięki czemu możesz dostarczyć dokładnie to, czego chcą, zamiast marnować czas na optymalizację pod kątem niewłaściwych słów kluczowych, które nigdy nie doprowadzą do konwersji.

Na przykład Praktyczne E-commerce  identyfikuje cztery rodzaje intencji słów kluczowych. Oni są:

  • Nawigacyjny , w którym użytkownicy wyszukują konkretną witrynę.
  • Informacyjny , gdzie użytkownicy szukają odpowiedzi na pytanie.
  • Dochodzeniowa , w której użytkownicy szukają informacji, które mogą ostatecznie doprowadzić do transakcji.
  • Transakcyjny , gdzie użytkownicy są gotowi do zakupu.

Zobacz przewodnik OptinMonster na temat wyboru właściwych słów kluczowych, aby uzyskać porady dotyczące odkrywania intencji.

Aby określić, czego Twoi użytkownicy bezpłatni szukają w Twojej witrynie, możesz przejrzeć dane słów kluczowych w Google Analytics, przechodząc do Pozyskiwanie » Search Console » Zapytania .

wyszukiwanie danych zapytania

Aby jak najlepiej wykorzystać raport Zapytania, połącz swoje konto Google Search Console z kontem Analytics. Oto jak je połączyć.

Zaloguj się na swoje konto Google Analytics i wybierz z listy odpowiednią witrynę, którą chcesz połączyć z kontem Search Console.kliknij widok Google AnalyticsKliknij Admin na lewym pasku zadań.kliknij adminW kolumnie Właściwość kliknij Ustawienia właściwości .kliknij-właściwości-ustawieniaTeraz kliknij Dostosuj Search Console w kolumnie Search Console.kliknij dostosuj konsolę wyszukiwaniaNastępnie kliknij Edytuj .kliknij edytuj ustawienia konsoli wyszukiwaniaTeraz możesz zobaczyć właściwą witrynę na swojej liście. Wybierz go i kliknij Zapisz . A następnie kliknij OK .włącz dane konsoli wyszukiwania

Teraz możesz zobaczyć właściwą witrynę na swojej liście. Wybierz go i kliknij  Zapisz . A następnie kliknij  OK .

Teraz możesz wyświetlić słowa kluczowe, których ludzie używają, aby znaleźć Twoją witrynę eCommerce, przechodząc do Pozyskiwanie » Search Console » Zapytania .znajdź słowa kluczowe, dla których zoptymalizowana jest Twoja witryna e-commerce

7. Zapewnij niestandardowe oferty skierowane do odwiedzających organicznych

Czy chcesz przywitać swoich organicznych odwiedzających Twoją witrynę z niestandardową ofertą? Co powiesz na zaoferowanie 10% zniżki na pierwszy zakup?

E-mail z rabatem

Najlepszym sposobem na stworzenie niestandardowej oferty skierowanej do użytkowników organicznych jest użycie OptinMonster . OptinMonster to najlepsze narzędzie do generowania leadów i pozyskiwania klientów, które pozwala tworzyć niestandardowe kampanie kierowane na Twoją stronę.

Korzystając z funkcji kierowania wykrywania odesłań w OptinMonster , możesz wyświetlać ukierunkowane wiadomości użytkownikom, którzy przybyli z wyszukiwarki Google. Dzięki technologii zamiaru wyjścia OptinMonster możesz wykrywać porzucających użytkowników i sugerować im ukierunkowaną kampanię tuż przed opuszczeniem Twojej witryny. W połączeniu z kodem kuponu lub specjalną wyprzedażą jest to świetny sposób na zwiększenie konwersji w handlu elektronicznym.

8. Najpierw wypchnij swoje najlepiej sprzedające się strony i kategorie produktów

Chcesz zwiększyć liczbę wizyt na stronach najlepiej sprzedających się produktów w swojej witrynie?

Istnieje wiele sposobów promowania popularnych produktów i kategorii w witrynie, aby zwiększyć liczbę odwiedzin i zaangażowania. Możesz na przykład mocno je promować na swojej stronie głównej, pasku bocznym i innych miejscach w witrynie, w których zamieszczasz rekomendacje produktów. Promowanie popularnych produktów może pomóc w przekazaniu większej ilości soku z linków i zwiększeniu sprzedaży.

Aby znaleźć swoje najpopularniejsze produkty i kategorie produktów, włącz Ulepszone e-commerce w swojej witrynie . Po włączeniu możesz przejść do Konwersje » E-commerce » Skuteczność produktu, aby zobaczyć strony z najlepiej sprzedającymi się produktami.

raport o wydajności produktu

9. Dodaj linki wewnętrzne do stron produktów o wysokim priorytecie

Linki wewnętrzne są przydatne z wielu powodów. Niektórzy z nich są:

  • Pomagają użytkownikom w łatwym poruszaniu się po Twojej witrynie.
  • Pomagają stworzyć architekturę przyjazną SEO dla Twojej witryny.
  • Pomagają tworzyć sok linków i poprawiać rankingi wyszukiwania.

Możesz określić swoje strony produktów i kategorii o wysokim priorytecie w swojej witrynie i promować je na swoich autorytatywnych stronach.

Autorytatywne strony to te, które już przyciągają mnóstwo odwiedzających organicznych, jak popularny post na blogu. Możesz wykorzystać te autorytatywne strony, aby przekazywać więcej soku linków do produktów i kategorii o wysokim priorytecie, które obecnie nie są dobrze oceniane w wyszukiwarkach.

Spróbuj umieścić pokrewne linki w samej treści lub użyj widżetu specyficznego dla strony, aby wyróżnić priorytetowy produkt na pasku bocznym. Możesz również utworzyć wyskakujące okienko zamiaru wyjścia, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających, zanim na dobre opuszczą Twoją witrynę.

10. Zaimplementuj znaczniki schematu na stronach produktów

Wdrożenie schematu recenzji produktów to najlepszy sposób na dodanie fragmentów rozszerzonych do wyników wyszukiwania. Te fajne fragmenty można wyświetlać, implementując znaczniki schematu na stronach produktów WooCommerce.

fragmenty rozszerzone w google

Najlepszym sposobem dodawania fragmentów rozszerzonych w WordPressie jest użycie   wtyczki All In One Schema.org Rich Snippets .

Pamiętaj, że dodanie fragmentów rozszerzonych nie gwarantuje, że będą one wyświetlane we wszystkich wynikach wyszukiwania, ale zdecydowanie poprawia Twoje szanse.

Zapoznaj się z tym przewodnikiem, aby dowiedzieć się więcej o korzystaniu z fragmentów rozszerzonych w WordPress .

11. Test A/B

Teraz, gdy omówiliśmy wiele wskazówek dotyczących SEO dla e-commerce na stronie, ważne jest, aby wdrożyć strategię testowania i optymalizacji, aby sprawdzić, czy te wskazówki rzeczywiście pomogły w przekształceniu użytkowników organicznych w klientów. Nie musisz koniecznie rejestrować się w drogim narzędziu, aby przeprowadzać eksperymenty w swojej witrynie. Zamiast tego możesz skorzystać z Google Optimize, bezpłatnego produktu Google do testowania A/B i personalizacji.

Optymalizacja Google umożliwia przeprowadzanie eksperymentów, aby sprawdzić, które produkty i taktyki optymalizacji działają najlepiej w Twojej witrynie.

Aby móc przeprowadzać eksperymenty na swojej stronie WooCommerce, musisz połączyć Google Optimize z Google Analytics. Dodatek MonsterInsights Optimize ułatwia jego wdrożenie za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Dowiedz się, jak zintegrować Google Optimize z Google Analytics .

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci poznać kilka fajnych wskazówek SEO WooCommerce, aby zwiększyć ruch i sprzedaż. Możesz prowadzić jeszcze bardziej ukierunkowany ruch, stosując kilka  prostszych taktyk SEO .

Możesz również śledzić nas na  Twitterze  i  Facebooku,  aby uzyskać więcej bezpłatnych samouczków.